Saturday 29 December 2012

About her :')

Assalamualaikum and hai for blogger(s) and reader(s) sekalian.
Today my post quite gloomy and sad.
Because I have read about one of the most prettiest blogger I've ever seen.
It's all about her, arwah Yasmin J Hunwick :')

Even aku bukanlah orang yang rapat dengannya, dan hanya mengetahui berita tentangnya baru-baru ni setelah aku terlihat seorang blogger post mengenai arwah.

Ceritanya bermula
..............................................................

Pada hari aku bekerja, iaitu pada hari Jumaat 28/12/2012. Aku bosan sebab takde kerja nak buat.
So aku pun online and baca blog orang. Kiranya aku blogwalkinglah.
Aku memang suka baca blog orang. Di pendekkan cerita, aku terbaca post seorang blogger famous ni.
And dia ada tampilkan wajah seorang gadis yang sangat comel :')
Bila baca mengenai post tu, aku terperanjat sebab gadis comel tu sudah pun menghadap illahi pada sekitar bulan Jun 2012.


Lama aku termenung. Lihat wajah gadis comel ni. 
Lalu aku pun makin tertarik nak tahu pasal arwah. Aku pun mula google pasal dia. Aku google image. Aku google semua pasal arwah. Sampailah aku terjumpa blog arwah sendiri.
Aku baca mengenai arwah. Sekarang blog arwah di ambil alih oleh ibu ayahnya sendiri.
Sungguh menyayat hati. Membaca luahan hati seorang ibu dan ayah yg meratap kesedihan selepas kehilangan anak yang di kasihi. Ya Allah, hampir menitis air mata aku membacanya :'(
Aku cuba tahan air mata aku agar tak mengalir. Aku taknak nanti officemate aku tahu aku menangis.
Aku pun continue baca blog arwah. From top to bottom.
Arwah such a great person. Bukan paras rupanya sahaja yg cantik, malah arwah juga bijak, sopan santun dan sangat kelakar.
Kalau korang baca blog arwah korang boleh describe sendiri arwah ni jenis mcm mana.
Bagi pendapat aku, arwah anak yang baik. Pastinya solehah. Mukanya tenang dan suci.
Aku pasti arwah bukan seperti gadis remaja yang lain.
Sebagaimana tomahan yg diberikan segelintir masyarakat yg arwah ni gadis liar.
Please people, don't judge a book by it's cover. It's not worth it.
Bila kejadian kemalangan yang menimpa arwah pada malam tersebut, masyarakat terus nak judge.
Sedangkan korang taktahu keadaan yang sebenar.
Setelah mengikuti cerita sebelum berlakunya kemalangan, pastinya masyarakat di luar sana sedar.
Arwah bukan gadis liar.
Buktinya, korang boleh baca blog arwah sendiri dan korang akan tahu arwah ni macam mana orangnya :')


Satu per satu aku baca post arwah. Sampailah satu post ni.
Petanda arwah bakal meninggalkan semua org :'(

http://misschronicz.blogspot.com/2012/03/mimpi-ngeri.html


Ini pulak di Instagram arwah sebelum pemergiannya. Di sempat membaca 7 Malam Pertama di Alam Kubur :'(



Suddenly, on June 2012. She had an accident with her friends :'(



Arwah menjadi trending di Twitter dan ramai yang bersimpati :'(



Arwah pernah berkata bahawa dia ingin dikenali. Dan sekarang ni, hajatnya sudah tertunai.
Al-Fatihah for Yasmin J Hunwick. Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Amin :')


Note:
Sesunggunya apa yang terjadi sudah suratan takdir. Percaya dengan Qada' dan Qadar Allah s.w.t :')
Kita yang masih hidup perlu mengambil iktibar dengan apa yang terjadi di sekeliling kita. Sebagai khalifah di muka bumi Allah, apa yang harus kita lakukan adalah beramal kepada-Nya. Segala yang ada dunia ini hanya pinjaman semata-mata. Sekiaranya amalan mencukupi. Ganjanrannya adalah syurga. Aku remaja, manusia yang sangat leka dengan kelazatan dunia. Sedikit demi sedikit aku tersedar dari lamunan. Kadang-kadang aku termenung, memikirkan dunia yang satu lagi, iaitu Alam Barzakh. Adakah amalan aku sudah mencukupi? Masya-Allah, aku berasa sangat hina :'(







8 comments:

  1. Replies
    1. Hmm sedih sangat . Dia cantik . Tak sangka :'(

      Delete
  2. http://peaceder.blogspot.com/2012/12/peaceder-cara-pemanduan-ketika-kecemasan.html dan layari info terbaik untuk anda http://peaceder.blogspot.com/p/macc-pembersih-karbon-enjin-yang.html...

    Follow me yup..I done follow u..TQ

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...

    Semoga aAllah rahmati roh2 mereka yg telah pergi. Kenangan pasti sentiasa diinagti. Namun perjalan hidup harus diteruskan. Semoga pelajaran adik tidak terjejas. Insya Allah...

    Jika ada masa terjahlah blig saya sebagai tanda balasan di :
    http://www.sensasi2020.com

    TQ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks for reading . Dah follow blog awk . Nice :)

      Delete

COPYRIGHT@Segala Yang Tercatat di Atas Adalah Hak Milik Asmira Zulkafli